Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Η καθημερινότητα του μαθητή

από τη Μαριαλέννα Γράβαρη μαθήτρια της γ΄ γυμνασίου του 3ου - ΤΑΔ  γυμνασίου Μυτιλήνης.
     Στη σημερινη εποχή τα παιδιά παραπονούνται για το επιβαρημένο φόρτο εργασίας τους: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, αθλήματα, μουσική, .... Μερικά παιδιά κάνουν και ενισχυτική διδασκαλία για μαθήματα που νομίζουν ότι δεν τα καταλαβαίνουν καλά. Αποτέλεσμα: χρόνος μηδέν. Γυρίζουν σπίτι καταρρακωμένα απο την κούραση, την πίεση, το άγχος, της ημέρακαι επιπλέον πρέπει να διαβάσουν για τα φροντιστήρια και για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας. Τους φίλους τους έχουν την πολυτέλεια να τους βλέπουν μόνο στο σχολείο άντε και τα Σάββατα.
    Ποιες είναι οι αιτίες αυτής της υπερεργασίας των παιδιών; Πρώτον οι αυξημένες υποχρεώσεις που δημιουργούν ρουτίνα που τα παιδιά μόλις αντέχουν. Δηλαδή το πρόγραμμά τους είναι αυστηρά καθορισμένο : σχολείο, σπίτι, φροντιστήριο, προπόνηση, αγγλικά, σπίτι, κιθάρα, διάβασμα, ύπνος.....
    Τα αποτελέσματα είναι αρνητικά συνήθως, για τα παιδιά. Αλλά δεν έχουν χρόνο ούτε τηλεόραση να δουν, να μιλήσουν με τους γονείς ή τους φίλους τους, να συζητήσουν με τους γύρω τους. Άλλα παιδιά βέβαια φτάνουν στο άλλο άκρο: δε διαβάζουν παρά παίζουν όλη μέρα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Δυστυχώς, για τις περισσότερες οικογένειες τα παιδιά μελετούν, τρέχουν να προλάβουν και δε φτάνουν ποτέ. Μάλλον πρέπει να αλλάξουν την ημέρα και αντί για 24 ώρες να έχει καμιά τριανταριά. 
   Για όλα αυτά φταίει προπάντων το εκπαιδευτικό σύστημα της ελλάδας που είναι πολύ άσχημο και αντί να ελαφρύνει την κατάσταση, τη χειροτερεύει, κάνοντας τους μεγάλους να αναρωτιούνται: "Μήπως τελικά τα παιδιά μας πρέπει να κολλάνε ένσημα και να πληρώνονται, αυτά "οι πιο σκληρά εργαζόμενοι έλληνες;".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου